Echipa inseamna profesionalism – Si noi … suntem o echipa !

Lucrul in echipa este mijlocul prin care oamenii obisnuiti obtin rezultate neobisnuite…..                       Insa…. ce este munca in echipa?

Munca in echipa este o componenta care se regaseste in specificatiile fiecarui post disponibil intr-o companie. Specialistul in recrutare analizeaza aceasta componenta pe parcursul procesului de selectie, utilizand diferite mijloace, printre care si intrebari specifice care evalueaza capacitatea de interrelationare personala a viitorului angajat si de intelegere a nevoilor persoanei cu care acesta interactioneaza. Sunt printre cele mai apreciate calitati ale candidatului, indiferent de postul pentru care opteaza. Prezenta calitatilor necesare pentru a putea fi un bun membru de echipa sau din contra, lipsa lor, pot fi factori decisivi in angajarea unei persoane ori in mentinerea ei intr-o organizatie.

Ei bine, noi am ales alta cale…. am ales ca, prin intermediul Academiei noastre, sa ne formam proprii oameni, care sa creasca frumos alaturi de noi, in acest fel, in timp, vom putea spune ca suntem o echipa in adevaratul sens al cuvantului!

Necesitatea muncii in echipa a devenit tot mai evidenta pe masura ce saloanele au inceput sa tina cont de nevoia de comunicare si de contact uman a propriilor angajati, constientizand valoarea motivationala a dialogului si sustinerii reciproce, intr-o echipa.

Am fi incantati sa te avem in echipa noastra daca demonstrezi urmatoarele competente:

  • Manifesti interes pentru stabilirea contactelor cu colegii.
  • Interactionezi in mod eficient cu angajatii in diferite situatii.
  • Intelegi rolul fiecarei persoane in grup.
  • Te focalizezi pe atingerea obiectivelor.
  • Respecti drepturile si convingerile altora.
  • Asculti si intelegi nevoile si sentimentele celor din jur.
  • Apreciezi si recunosti participarea activa la realizarea unei actiuni, incurajezi discutiile deschise, impartasesti idei si sugestii cu colegii.

Daca, pana in acest moment, nu ti-ai dezvoltat, abilitatile de a lucra eficient in echipa, iata ce ai de facut:

  • Invata din proiecte!
  • Participa la evenimente, conferinte / seminarii.
  • Cauta sa inveti din fiecare experienta de grup.
  • Analizeaza si evalueaza impreuna cu coordonatorul de echipa/profesorul gradul tau de implicare in echipa, reflecteaza asupra a ceea ce ai facut, cum ai facut si de ce ai facut.
  • Dezvolta-te progresiv.

Constientizeaza ce ai dobandit, accepta noi provocari si responsabilitati care sa-ti permita sa-ti imbunatatesti activitatile prin forte proprii. Daca ai inceput ca un simplu membru intr-o echipa, incearca sa tintesti ca la urmatoarea oportunitate si sa aspiri la detinerea unui rol care sa includa si coordonarea altora. Proiectele pot fi de la cele mai simple legate de scoala pana la organizarea unor evenimente in universitate sau in cercul tau de prieteni.

Experienta de lucru in echipa se construieste, in primul rand, prin asumarea unui rol in care oferi sprijin membrilor echipei.  In loc sa astepti suportul celorlalti colegi, incearca sa fii tu cel care il acorda.

Cum dezvolti lucrul in echipa dupa terminarea cursurilor?

  • Implica-te! Si noi procedam la fel!
  • Participa activ in cadrul echipei, schimba informatii, asculta si intelege punctele de vedere ale celorlati membri ai echipei.
  • Incearca sa dezvolti idei noi pe baza celor spuse de ceilalti.
  • Evita-l pe « nu asa, stiu eu alta metoda »
  • Solicita feedback permanent!
  • Incearca sa te raportezi la parerea celor din jur. Asta nu inseamna ca trebuie sa te faci placut cu orice pret dar este important sa aflii ce gandesc colegii tai despre actiunile tale. Impartaseste sugestiile si ideile tale celorlalti si manifesta flexibilitate in exprimarea punctelor de vedere diferite ale membrilor echipei.
  • Evalueaza-te!!!
  • Analizeaza activitatea desfasurata in cadrul echipei: cum te-ai simtit, care a fost contributia ta in activitatile echipei?
  • Daca ai avut parte de rezultate foarte bune, care au fost factorii de succes?
  • Daca ai esuat in alte aspecte, care a fost cauza?

Cu lectiile invatate,continua sa interactionezi cu cei din jur mai pregatit sa contribui si sa-i ajuti la obtinerea unor rezulate si mai bune.

Surprinzator, rezultatele tale vor creste pe masura !

Munca in echipa ne aduce nenumarate avantaje si rezultate pozitive!

Primele, si cele mai evidente, sunt cele legate de climatul afectiv pozitiv care se construieste in echipa.

Membrii unei echipe ajung sa se cunoasca foarte bine, conlucrand la depasirea dificultatilor curente.

Lucrul in echipa poate fi extrem de motivant deoarece fiecare proiect aduce cu sine experienta contactului cu ceilalti si bucuria de a beneficia de sprijinul acestora.

Astfel, daca legaturile dintre angajati ajung sa fie suficient de solide, confortul afectiv poate suplini si compensa alte lipsuri, inclusiv salarizarea.

Iata de ce lucrul in echipa este adesea folosit ca mijloc de combatere si diminuare a rutinei zilnice. Cel mai important factor de motivare nu salariul, ci continutul muncii, natura sarcinilor curente si modul in care aceasta activitate, prestata 8, 10 sau chiar 12 ore pe zi, corespunde cel mai bine necesitatilor de crestere si dezvoltare.

Ce inseamna o munca rutinata?

Este o munca ce nu aduce nimic nou. Oamenii se pot detasa cu usurinta de a activitate care presupune munca de rutina, ceea ce inseamna ca nu se mai pot concentra eficient pentru indeplinirea atributiilor si vor aplica acelasi tipar in fiecare zi. La un moment, atentia se poate reduce chiar la jumatate. In cele din urma, apare convingerea ca nu mai exista nimic de invatat la respectivul loc de munca, iar concluzia care decurge de aici este una singura: a venit timpul unei schimbari.

NOI SUNTEM O ECHIPA !!! 🙂

Te asteptam sa faci parte din echipa noastra sau sa profiti de serviciile pe care le oferim.

By |2018-11-18T13:37:24+00:00mai 23rd, 2018|Academie|0 Comments

Leave A Comment